Welkom bij Fijnomtezijn

Op dit blog kun je jouw positieve ervaringen in de dienstverlening delen. Dagelijks zijn er vele voorbeelden van dienstverleners die vanuit hun hart de ander helpen, er iets bijzonders van maken. Hun liefde voor hun vak en het leven delen met anderen en er een dag vol plezier van maken. Niet vaak worden deze ervaringen doorverteld of gedeeld. Waar je je op richt, dat groeit en dat is precies waarom fijnomtezijn is opgericht. Een platform dat uitnodigt alle leuke, ontroerende, fijne en goede ervaringen die je hebt opgedaan in de dienstverlening te delen. Ter inspiratie, als uitnodiging, als compliment en om in te zien dat er elke dag veel waardevolle momenten worden gedeeld. We nodigen je uit om jouw positieve ervaringen te delen. Dit kan je doen door een email te sturen naar reactie. Vermeld in deze email jouw naam en die van het bedrijf. Indien mogelijk ontvangt ook het bedrijf een verwijzing naar het compliment op dit blog. Verder zijn er tips voor dienstverleners om nog beter aan te kunnen sluiten op de wens van hun gasten, klanten of bezoekers.

woensdag 21 april 2010

Van een negatieve ervaring iets positiefs maken

Na een aantal irritaties over mijn Bijenkorfcard, werd ik opnieuw geconfronteerd met iets waar ik geen zin in had. Maandelijks ontving ik een overzicht van de aankopen en de betalingen die ik moest doen. Nu kon dat allemaal veel praktischer.... per internet. Een prachtige service. Mocht ik besluiten me niet via internet aan te melden, dan zou ik gewoon de papieruitdraai per post ontvangen en daar 1 euro kosten voor moeten betalen. Ik merkte dat ik hier geen zin in had. Oplossing was om de telefoon te pakken en de kaart (die ik toch nauwelijks gebruik) op te zeggen. Eenmaal aan de telefoon kreeg ik een hele vriendelijke medewerker aan de telefoon. Begripvol, snapte waarom ik wilde opzeggen en gaf daarna een goede tip om eventueel gebruik te maken van de mogelijkheid de Bijenkorfcard om te zetten naar een creditcard. Een jaar lang gratis inclusief een overzicht van de bestedingen. Ik vond het zo sympathiek hoe ons gesprek van irritatie naar iets positiefs werd omgebogen, dat ik meteen besloot eens uit te zoeken hoe het met de kosten van mijn creditcard bij te bank zat. Uiteindelijk is het voor mij beter de Bijenkorfcard op te zeggen, maar met een zeer positief gevoel. Fijn ook dat ik de card gewoon telefonisch kan opzeggen. Dank voor de service!

J. van Velden uit Utrecht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten