Welkom bij Fijnomtezijn

Op dit blog kun je jouw positieve ervaringen in de dienstverlening delen. Dagelijks zijn er vele voorbeelden van dienstverleners die vanuit hun hart de ander helpen, er iets bijzonders van maken. Hun liefde voor hun vak en het leven delen met anderen en er een dag vol plezier van maken. Niet vaak worden deze ervaringen doorverteld of gedeeld. Waar je je op richt, dat groeit en dat is precies waarom fijnomtezijn is opgericht. Een platform dat uitnodigt alle leuke, ontroerende, fijne en goede ervaringen die je hebt opgedaan in de dienstverlening te delen. Ter inspiratie, als uitnodiging, als compliment en om in te zien dat er elke dag veel waardevolle momenten worden gedeeld. We nodigen je uit om jouw positieve ervaringen te delen. Dit kan je doen door een email te sturen naar reactie. Vermeld in deze email jouw naam en die van het bedrijf. Indien mogelijk ontvangt ook het bedrijf een verwijzing naar het compliment op dit blog. Verder zijn er tips voor dienstverleners om nog beter aan te kunnen sluiten op de wens van hun gasten, klanten of bezoekers.

maandag 18 januari 2010

Uitzonderlijke Gastvrijheid in Azië! (1)

Communicatie met handen en voeten
Net terug van een reis naar Thailand en Cambodja wil ik graag een paar bijzondere ervaringen delen.
Ik zat in een guesthouse op een eilandje in Thailand. De gastvrouw daar sprak zeer gebrekkig Engels en ik zeker geen Thais. Op een dag moest ik toch een aantal dingen regelen. Zo wilde ik de kosten, tijden en mogelijkheden weten van drie verschillende taxi en boot verbindingen naar een plaats op het vaste land; ik wilde het netnummer weten van Thailand in verband met een internationaal telefoongesprek dat ik ging voeren en ontving graag wat visitekaartjes van het guesthouse die ik elders op het vastenland bij iemand zou achterlaten. Dit om meer gasten op deze prachtige plek te attenderen.

Met handen en voeten, een boekje met Engels/Thaise lessen, diverse telefoontjes naar vrienden en familie die in iets meer of mindere mate Engels spraken, pen en papier en heel veel lachen zijn we erin geslaagd om alles aan elkaar duidelijk te maken. Zo werd ik de volgende dag keurig op gehaald door een taxi om me naar de locale boot te brengen (waar normaliter nauwelijks een toerist gebruik van maakt), leerde ik het netnummer van Thailand kennen en kreeg ik blijmoedig een stapel visitekaartjes mee.
Wat me raakte was de ongelofelijke bereidheid om me te helpen. En wat me vooral is bijgebleven het enorme plezier dat we beleefde aan deze reis van 45 minuten om elkaar de dingen duidelijk te maken.
E. Janssen, Amsterdam

1 opmerking:

  1. Lieve Esther,
    Heerlijk om je belevenissen zo door te lezen...
    Gastvrijheid is wat wij hier ook op Curacao ervaren al is dat een heel andere vorm dan in Azie..
    Hier is er gastvrijheid als je aanwezig bent deze is gericht op het hier en nu en is haast fysiek te noemen. De blijdschap als men je hier ziet is hardverwarmend maar als je weer vertrekt dan moet je echt in je vertrouwen blijven zitten als het gaat om dit gevoel. Hierdoor is de hartelijkheid als je weer terugkomt des te groter... Een mooie les!
    Nelien

    BeantwoordenVerwijderen