Welkom bij Fijnomtezijn

Op dit blog kun je jouw positieve ervaringen in de dienstverlening delen. Dagelijks zijn er vele voorbeelden van dienstverleners die vanuit hun hart de ander helpen, er iets bijzonders van maken. Hun liefde voor hun vak en het leven delen met anderen en er een dag vol plezier van maken. Niet vaak worden deze ervaringen doorverteld of gedeeld. Waar je je op richt, dat groeit en dat is precies waarom fijnomtezijn is opgericht. Een platform dat uitnodigt alle leuke, ontroerende, fijne en goede ervaringen die je hebt opgedaan in de dienstverlening te delen. Ter inspiratie, als uitnodiging, als compliment en om in te zien dat er elke dag veel waardevolle momenten worden gedeeld. We nodigen je uit om jouw positieve ervaringen te delen. Dit kan je doen door een email te sturen naar reactie. Vermeld in deze email jouw naam en die van het bedrijf. Indien mogelijk ontvangt ook het bedrijf een verwijzing naar het compliment op dit blog. Verder zijn er tips voor dienstverleners om nog beter aan te kunnen sluiten op de wens van hun gasten, klanten of bezoekers.

maandag 18 januari 2010

Uitzonderlijke Gastvrijheid in Azie! (4)

Uit eten in Phnom Penh

Op zoek naar een leuk restaurant in PP, liep ik over de boulevard langs de rivier, toen ik aan de overkant iets heel uitnodigends zag. Maar oversteken valt daar in de spits nog niet mee. Niet dat er hard gereden wordt, maar er is wel een bijna constante stroom van verkeer die van beide kanten komt. En als voetganger heb je geen rechten. Mijn aandacht gericht op het restaurant aan de overkant, maakte ik voorzichtig aanstalten om naar de andere kant te komen. Onmiddellijk stapte er aan de overkant een jongen de weg op, die hard blies op een fluitje en het verkeer aan beide kanten tegenhield, zodat ik ineens alle ruimte kreeg om rustig over te steken. Eenmaal aan de overzijde werd ik door hem naar binnen begeleidt. Ik voelde me net de koningin!
Het zijn slechts een paar van de kleine en grote gebaren die ik heb ervaren tijdens mijn reis door Thailand en Cambodja. Ze maken samen deze reis tot een bijzondere en uitzonderlijke ervaring, waarin ik ongelofelijk veel warmte en liefde ervaar van mensen die het over het algemeen in materiële zin een stuk minder breed hebben als wij hier in Europa of Nederland.
E. Janssen, Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten