Welkom bij Fijnomtezijn

Op dit blog kun je jouw positieve ervaringen in de dienstverlening delen. Dagelijks zijn er vele voorbeelden van dienstverleners die vanuit hun hart de ander helpen, er iets bijzonders van maken. Hun liefde voor hun vak en het leven delen met anderen en er een dag vol plezier van maken. Niet vaak worden deze ervaringen doorverteld of gedeeld. Waar je je op richt, dat groeit en dat is precies waarom fijnomtezijn is opgericht. Een platform dat uitnodigt alle leuke, ontroerende, fijne en goede ervaringen die je hebt opgedaan in de dienstverlening te delen. Ter inspiratie, als uitnodiging, als compliment en om in te zien dat er elke dag veel waardevolle momenten worden gedeeld. We nodigen je uit om jouw positieve ervaringen te delen. Dit kan je doen door een email te sturen naar reactie. Vermeld in deze email jouw naam en die van het bedrijf. Indien mogelijk ontvangt ook het bedrijf een verwijzing naar het compliment op dit blog. Verder zijn er tips voor dienstverleners om nog beter aan te kunnen sluiten op de wens van hun gasten, klanten of bezoekers.

maandag 18 januari 2010

Uitzonderlijke Gastvrijheid in Azië! (3)

Ineens hulp
Lopend door de straten van Battambang, een kleine plaats in Cambodja, was ik me aan het bezinnen op hoe van hieruit terug te reizen naar een bestemming in Thailand. Ik wilde een andere route nemen als de gangbare. Ineens zag ik een hotel dat informatie had over busreizen. Binnengekomen bleek het aanbod niet te zijn wat ik zocht. Een beetje peinzend wat nu te doen, liep ik naar buiten. Waar ik tegen een groepje tuktukchauffeurs aanliep. Zoals vaak in Cambodja beginnen de mensen een gesprek met je. Geïnteresseerd als ze zijn in waar je vandaan komt, hoe je reist, etc, raakte ik in gesprek. En als snel vertelde een van hen dat hij vaker werkte voor een Nederlander die in Cambodja werkt. Hij dacht dat deze persoon mij wellicht meer informatie kon geven over hoe terug naar Thailand te reizen. Meteen werd de telefoon gepakt en na verbinding kreeg ik deze in mijn hand geduwd. Een heel gesprek volgde en ik werd van allerlei tips en mogelijkheden voorzien. Op mijn vraag of ik iets van het gesprek kon vergoedde, werd driftig nee geschud. Uiteraard heb ik de volgende dag een tocht gemaakt door de omgeving met degene die me zo spontaan en uitzonderlijk had gelopen.
E. Janssen, Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten