Welkom bij Fijnomtezijn

Op dit blog kun je jouw positieve ervaringen in de dienstverlening delen. Dagelijks zijn er vele voorbeelden van dienstverleners die vanuit hun hart de ander helpen, er iets bijzonders van maken. Hun liefde voor hun vak en het leven delen met anderen en er een dag vol plezier van maken. Niet vaak worden deze ervaringen doorverteld of gedeeld. Waar je je op richt, dat groeit en dat is precies waarom fijnomtezijn is opgericht. Een platform dat uitnodigt alle leuke, ontroerende, fijne en goede ervaringen die je hebt opgedaan in de dienstverlening te delen. Ter inspiratie, als uitnodiging, als compliment en om in te zien dat er elke dag veel waardevolle momenten worden gedeeld. We nodigen je uit om jouw positieve ervaringen te delen. Dit kan je doen door een email te sturen naar reactie. Vermeld in deze email jouw naam en die van het bedrijf. Indien mogelijk ontvangt ook het bedrijf een verwijzing naar het compliment op dit blog. Verder zijn er tips voor dienstverleners om nog beter aan te kunnen sluiten op de wens van hun gasten, klanten of bezoekers.

woensdag 2 juni 2010

Een dikke zoen voor de conductrice van de NS

Afgelopen zondag gingen we 's avonds terug met de trein van Zandvoort naar Amsterdam. Eigenlijk zouden we meerijden met iemand en we hadden er dan ook niet op gerekend dat we met de trein terug zouden gaan. Op het station aangekomen bleek dat we niet met contant geld (briefjes) onze treinkaartjes konden kopen. Ook lukte het ons niet om via andere passagiers iets te regelen.
Daarop ging ik op zoek naar de conducteur/trice op de trein, zij was met iemand in gesprek. Ik legde haar ons probleem voor. Zij liet ons weten dat bij alle kaartjes die officieel in de trein worden gekocht, 35 euro extra moet worden doorberekend. Blijkbaar vond ze dat ook wel erg veel extra, voor iets waar wij ook niet echt iets aan konden doen. Waarop zij ons aanbood mee te gaan naar Haarlem, waar we uit konden stappen en alsnog een kaartje bij een geopend loket konden kopen.
De jongen die met de conductrice stond te praten vroeg haar: 'kun je ze niet gewoon mee laten gaan naar Amsterdam, tenslotte zijn ze naar je toegekomen en hebben je eerlijk gezegd dat ze niet in staat zijn een kaartje te kopen?'
Ze keek me aan en zei:'stap maar in'. Het raakte me zo dat ik haar spontaan een zoen op haar wang gaf.
Uiteindelijk bleek mijn reisgenoot, die bij de kaartjesautomaat was blijven staan, toch 2 kaartjes te hebben geregeld.
Nu nog maakt het me blij dat mensen je willen helpen als je door bepaalde organisatiestructuren niet heen komt. De menselijke maat staat voorop!

E. van Wijnden uit Amsterdam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten